Varaus- ja peruutusehdot

Luethan ehtomme läpi ennen varausta

Varaus- ja maksuehdot

Yleistä

Näiden käyttöehtojen sisältämät kohdat ovat ehdot asiakkaan ja Irti Maasta Oy:n (myöhemmin palveluntarjoaja) välisessä kaupassa. Varatessaan palvelun tai suorittaessaan maksun palveluistamme asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Sopimus syntyy kun asiakas on varannut palvelun tai suorittanut maksun palvelusta, ja palveluntarjoaja on tämän vahvistanut.

 

Palveluiden käyttö

Ostettua palvelua voi käyttää vain kyseisen palvelun kuluttamiseen.

 

Pyhät, poikkeuspäivät ja huoltotauot

Emme hyvitä yksittäisiä poikkeuspäiviä, jolloin keskus on ollut suljettuna. Ilmoitamme poikkeuspäivistä erikseen sosiaalisen median sivuillamme. Myös varauskalenterimme näyttää ajantasaisen tilanteen.

Emme hyvitä yksittäisiä poikkeustilanteita, jotka aiheutuvat palveluntarjoajasta riippumattomista syistä (esimerkiksi kauppakeskuksen tyhjentäminen palohälytyksen vuoksi).

 

Maksaminen

Irti Maasta Oy:n tuotteita voi varata ja ostaa verkkokaupasta tai ostaa paikan päältä Luolaseikkailu -keskuksesta, sekä tapauskohtaisesti Irti Maasta Oy:n yhteistyökumppaneiden myyntipisteistä.

Paikan päällä Luolaseikkailu -keskuksessa maksuvälineinä käyvät käteinen (eurot), kotimaiset pankki- ja luottokortit (Visa, MasterCard), e-passi, edenred, lahjakortit sekä Smartumin liikuntaseteli tai liikunta- ja kulttuuriseteli. Liikuntaedulla voit maksaa vain henkilökohtaisia liikuntapalvelujasi. Liikuntaetuja ja lahjakortteja ei voi muuttaa rahaksi, eikä niistä palauteta rahaa.

Laskutus on mahdollista erikseen sovittaessa. Laskutamme pääsääntöisesti vain y-tunnuksen omaavia tahoja, emme yksityishenkilöitä. Laskuihin lisätään laskutuslisä 7€.

 

Lippujen tai lahjakorttien katoaminen

Kadotettuja lippuja tai lahjakortteja ei hyvitetä.

 

Lahjakortti

Maksettaessa lahjakortilla paikan päällä lahjakortti tulee esittää maksun yhteydessä. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi. Lahjakortti on voimassa 12 kk ostopäivästä.

 

Sairastapaukset, ostosten muutokset ja rahapalautukset

Sairastapaukset lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella.

Muutokset ostettuihin palveluihin tulee tehdä varausehtojen mukaisesti. Muutoksista saatetaan periä erillinen käsittelymaksu.

Rahapalautuksista veloitamme käsittelymaksuna 10 € / palautus. Rahapalautuksia ei suoriteta, mikäli palvelu on maksettu liikuntarahoilla tai muulla työnantajan myöntämällä edulla.

 

Tarjoukset

Tarjouksia ei voi yhdistää. Alennusprosentti tai euromääräinen alennus koskee vain normaalihintaisia palveluita, ei alennusryhmähinnoiteltuja tai jo alennettuja palveluita. Kampanjoilla sekä tarjouksilla saattaa olla lisäksi omat myyntiehtonsa tai poikkeava voimassaoloaika.

 

Varausehdot

Suosittelemme lippujen varaamista etukäteen, jotta varmistat pääsysi haluamallesi vuorolle. Varaukset ovat sitovia, emmekä ota alustavia varauksia vastaan. Varatut maksamattomat liput tulee lunastaa viimeistään 10 minuuttia ennen varauksen alkamisajankohtaa. Pidätämme oikeuden palauttaa lunastamattomat liput tapauskohtaisesti uudelleen myyntiin.

Varatessa ryhmätuotteita, kuten esimerkiksi luolaseikkailusynttäreitä, privaluolasynttäreitä tai yksityisluolaseikkailua asiakkaan on tehtävä 30 € suuruinen varausmaksu. Jos maksua ei suoriteta vuorokauden sisällä (24h) varauksen tekohetkestä, peruuntuu varaus automaattisesti. Varausmaksu vähennetään varauksen loppusummasta. Varausmaksua ei palauteta, mikäli varaus perutaan tai siirretään alle 7 vuorokautta ennen tilaisuuden ajankohtaa (poislukien sairastapaukset, ks. ylempää)

Juhla- ja muiden tilaisuuksien (syntymäpäivät, muut juhlat, ryhmät) osallistujamäärä tulee vahvistaa viimeistään 2 päivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Osallistujamäärän kasvattaminen on mahdollista vain vapaana olevien paikkojen puitteissa. Alle 2 päivää ennen tilaisuuden ajankohtaa tulleesta osallistujamäärän vähenemisestä perimme alkuperäisen varauksen mukaisen summan. 

Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä kerta-, sarja- tai muilla lipuilla ei ole peruutusoikeutta (kuluttajansuojalaki luku 6, §16, kohta 11).

 

Peruutusehdot

Mikäli et tule varaamallesi vuorolle, tunnille tai kurssille, on varaus peruutettava joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Juhlat ja muut tilaisuudet, ryhmät, kurssit ja kerhot tulee peruuttaa viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua, sairastapauksia lukuun ottamatta (lääkärin tai terveydenhoitajan todistus on toimitettava). 

Yli 7 vuorokautta ennen tapahtuman ajankohtaa tehdystä peruutuksesta hyvitämme varausmaksun saman arvoisella lahjakortilla Luolaseikkailuun Lahjakortti on voimassa 12 kk alkuperäisen varauksen ajankohdasta ja se tulee noutaa Luolaseikkailu -keskuksesta keskuksen aukioloaikoina.

Alle 7 vuorokautta ennen juhlien alkua tehdystä juhlien siirrosta tai peruuttamisesta varausmaksua ei palauteta tai hyvitetä, paitsi jos kyseessä on sairastapaus (lääkärin tai terveydenhoitajan todistus on toimitettava). Tällöin varausmaksu hyvitetään saman arvoisella lahjakortilla (ks. tarkemmat tiedot ylempää).

Yksittäiset varaukset tulee perua viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkua. Mikäli varaus perutaan alle vuorokauden varoitusajalla, veloitamme asiakkaalta täyden hinnan.

Palveluntarjoajalla on oikeus perua asiakkaan varaus, jos palvelu joudutaan vähäisen osallistujamäärän tai muun ylivoimaisen esteen vuoksi perumaan. Tällöin asiakkaalle palautetaan kauppasumma täysimääräisenä tai vaihdetaan toiseen samanarvoiseen palveluntarjoajalta löytyvään palveluun.

Verkkokaupassa myynnissä olevat palvelut noudattavat yleisiä verkkokaupan ehtojamme. Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä kerta-, sarja- tai muilla lipuilla ei ole peruutusoikeutta (kuluttajansuojalaki luku 6, §16, kohta 11)

 

Ikärajat

Kaikenikäiset asiakkaat ovat tervetulleita, kunhan asiakas pystyy noudattamaan annettuja ohjeita. Luolaseikkailu soveltuu parhaiten 4-14-vuotiaille lapsille. Vanhemmat tai lapsen seurassa olevat aikuiset ovat vastuussa lapsesta. Alaikäiset lapset on aina vanhemman tai huoltajan vastuulla. Tutustu myös turvallisuusohjeisiin ennen saapumista.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

 

Verkkokaupan käyttöehdot

Näitä Irti Maasta:n (palveluntarjoaja) verkkopalvelun käyttöehtoja sovelletaan kaikkiin asiakkaan toimiin palveluntarjoajan verkkopalvelussa.

Tehdessään varauksia tai ostoja verkkokaupassa asiakas vakuuttaa tutustuneensa kulloinkin voimassa oleviin käyttöehtoihin ja sitoutuu noudattamaan niitä.

Näiden ehtojen lisäksi sovelletaan myös Irti Maasta t Oy:n varaus- ja toimitusehtoja. Mikäli näiden ehtojen ja varaus- ja toimitusehtojen välillä on ristiriitaisuuksia, sovelletaan ensisijaisesti varaus- ja toimitusehtoja.

 

Lippujen varaaminen

Luolaseikkailun verkkokaupasta voi varata ja ostaa lippuja, juhlia sekä muita tilaisuuksia. 

Verkkokaupassa varatut liput voi lunastaa keskuksen kassalta. Lunastusaika päättyy 10 minuuttia ennen varauksen alkua. Lunastusajan päättymiseen voi kuitenkin vaikuttaa mm. varausaika, aukioloajat tai lippujen ennakkomyynti.

Mikäli varauskiintiö on täyttynyt tai varausaika on umpeutunut, lippuja ei voi enää varata. Lisäksi tietyille tuotteille ei voi tehdä varauksia, vaikka lippuja voisikin ostaa verkkokaupasta.

Vanhentuneita lippuja tai lahjakortteja ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin, eikä niiden voimassaoloaikaa voi pidentää.

 

Peruutukset

Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä kerta-, sarja- ja muilla lipuilla ei ole peruutusoikeutta, koska osto kohdistuu määrättynä ajankohtana tapahtuvaan vapaa-ajan palveluun (kuluttajansuojalaki luku 6, §16, kohta 11)

 

Virheosto tai -varaus

Mikäli ajankohdan valinnassa on tapahtunut virhe ja liput on ostettu tai varattu väärälle ajankohdalle, voi liput siirtää tai perua varaus- ja peruutusehtojen mukaisesti. Jälkikäteen lippuja ei voi vaihtaa eikä Irti Maasta Oy hyvitä käyttämättä jääneitä lippuja.